måndag, april 09, 2007

GöteborgsResan

fy fan vilken resa jag hade igår,
kom iväg runt 18,20,
mor ringde å undrade hur d gick å om jag kommit iväg,
jodå jag har kommit iväg,
hur långt har du kommit då??
Vattnäsrakan!!
vilken innebar att jag bara kört ca 1mil, haha
gick bra till Filipsstad, sen börja d snöa..
å jag glider med sommardäck,
det gick inte köra på helljus för då såg jag absolut ingenting,
men jag försökte att hela tiden ha en bil framför mig så jag hade något att köra efter,
låg bakom en släpvagn bra länge, men sen svängde den jäveln av, så jag fick ligga i täten å såg ingenting,
å typ 15 bilar låg d bakom, å ingen var spec sugen på köra om å ta täten,
sen svängde d ut några andra bilar, skönt! för då hade jag deras bakljus å köra efter, i ett par mil, sen svängde d jävlarna oxå av, så då hade ja täten igen.
ett tag var d så mycket snö så d låg massa på backen, svårt se vart vägen var.. å jag hade flera cm snö som satt fast på vindrutetorkarna, fick stoppa ut handen å skaka av den,
i Alingsås blev d mera åt regnhållet, Tack å lov!
å i Göteborg så spöregna det.
Mellan Filipsstad å Alingssås så var medelhastigheten 70km/h..
fast ändå gick resan på ca 6,5 timme.

vid 2 kröp jag ner i sängen med barnen,
fast jag var så trött hade jag problem med att somna,
fast kanske inte så konstigt med 2burkar Burn, 50cl cola & nästan en hel polly påse i kroppen.. snacka om sockerRus i min kropp, haha..
å att ha Simon bredvid mig gjorde inte saken lättare, han ligger å vrider å vänder hela tiden.. plus underläggen som ligger under lakanen gjorde ju så d blev så varmt,
8,20 var det dags å kliva upp, puh!!
Ont i nacke å axlar har jag nu, hade ju händerna i "10 i 2" läge på ratten stort sett halva resan, inte konstigt ja e stel,
men Linus har lovat massera mig.

nej nu är det dags för frukost..
Ting!!

1 kommentar:

Malin sa...

Snällt att du hörde av dig i natt. Jag var faktiskt rätt orolig över dig när jag visste vilket väder du åkte i. Hade kul där nere nu!