söndag, februari 18, 2007

Våran dag på sjön

i skogen, på vägen ner mot sjön

Å så här har vi sparkat runt hela skridskobanan,
fast Linus åkte även skridskor

Vid 12 idag åkte jag å barnen ner på sjön, Linus skulle prova åka skidor
mmm tjena så bra d gick, el inte alls.. han tog sig kanske sammanlagt 5meter, å sen ville han inte d mera,
så Jag satte på han skridskorna ist,
Simon skulle åka skridskor,
d gick inte heller bra, så vi satte på han skorna å sen gick vi iväg på banan.
shit vilken is d var, alldels blank å skit halt,
så vi var där ca 1 timme, sen åkte vi handla korv å hämtade
min mors spark, varm Choklad å kakor, å sen gav oss ut igen.
så vid 14 stod vi på isen igen, redo att ta oss an banan..
Puh!!
skulle haft dubbar, för jag gled mest med fötterna,
så jag har verkligen kämpat mig runt HELA skridskobanan,
den e faktiskt jättelång..
sen kom även A ut med skoter, så ungarna fick åka med lite,
Ja, jag körde lite jag oxå.
vid 16,30 kom vi hem igen, d var skönt å få vara ute hela dagen idag..
men jag kan tala om att jag känner mig väldigt sliten just nu,
å mina ben.. spagetti liknande..
jag kommer verkligen känna av denna dagen imorgon.. men d är det absolut värt. kan ju se d som att jag fått lite träning..
tänkte även d då jag sparkade runt där för glatta livet,
detta måste ju vara bra för ben å röv.. haha

tycker faktiskt att jag kan lägga mig i soffan en vända nu, med gott samvete :o)

2 kommentarer:

Malin sa...

Kul att du börjar lägga in kort :)

LiNdA sa...

fast d blir så dyrt för mig å lägga in kort, jag måste ju MMS:a in bilderna :o/