måndag, december 10, 2007

lite updejt..

min lediga fre gick åt till att vänta på säng leveransen, vid 13,30 kom dem äntligen..
sen skjutsade jag Josse till mora, hon skulle med tåget till stockholm för kolla på idolfinalen.
sen var d bara att åka hem å börja bygga säng..
vilket gick ganska bra, ja förutom några felvändningar på stolpar.. men lätt fixat.
d blev väldigt ovant, men bra.


Sen på lördagen så åkte jag, barnen och jOna med "familj" till tomteland.. Satan så dyrt det var.. men barnen gillade det iaf.
sen blev d hem igen för å bygga säng nr2, för vi orkade inte bygga ihop båda på fredagen.
å säng2 gick väldig fort å sätta ihop..
Tack bror för hjälpen!!




Jag var ledig Tre dagar denna helgen, å det känns fasen inte.. helgen har varit väldigt bra å så, men jag är totalt trött å slut,
är mest plock, plock å städ.. känns som ett evighetsprojekt som mest suger musten ur mig..
min sk stubin räcker inte långt.. slitsamt.. lättirriterad, ja humöret är inte på topp.
å sen dessa jävla tankar som finns i huvudet..
varför kan det bara inte få vara bra? varför så komplicerad?
vad är du rädd för??
Men skulle det vara någon annan så skulle det nog inte vara så svårt.. då skulle du nog ha ganska lätt för det.
å tydligen tror jag att mitt jag ska må bättre av shopping.. vad har hänt med mig??
mor å far är nu i göteborg, å jodå, jag skickade inköpslista till ikea på grejjer, fast ja nyss varit där..
behandlingshem för shoppoholics, dags för det??
hur som helst, idag kom Linus säng/fotölj.. fick den levererad till Ica eftersom jag inte var hemma..
så den monterade jag ihop ikväll..
blev faktiskt väldigt bra.


ikväll när jag å Eli stängde som kom den där kunden som vi inte vill ha inne vid stängning..
han kom in vid 19,30, fint tänkte ja.. då kanske han är ute innan 20 då vi stänger..
i en halvtimme gick han omkring bland hyllorna å bara glodde..
vid 19,55 så hade han endast en liten jävla limpa i sin korg.. strax vid 20 börjar han ta d sakerna han ska handla..
20,05 kommer han till kassan, å börjar sen gräva med sina förbannade kuponger, å ångrar sig osv när han inte får kombinera kupongen med d varor han köpt, för det är redan rabatt på det, å sen ska han lägga tillbaka..
vid det här laget biter ja ihop ganska rejält..
efter mycket om å men har han betalat,
för att han sen ska stå å fippla med sin plånbok å packa jätte låååångsamt..
nu står ja bara å biter ihop för jag är på vippen att öppna munnen å säga ett par väl valda ord.. hade han öppnat munnen där igen så hade jag inte kunnat vara tyst!
han vet mycket väl att vi stänger 20.. ändå ska han sega så fruktansvärt mycket, ber aldrig om ursäkt å har fan inte ens mage till att skynda sig lite..
hua vad uppretad jag blev...
ja Eli oxå för den delen.


Aja..
men det bästa idag var iaf att min lilla Maria, Niklas å Alice kom förbi jobbet när d hade vägen förbi..
d var påväg hem till västerås igen..
fick iaf kramas med Maria å lilla Alice lite.. det kändes väldigt skönt att få se dem igen, går alldeles för lång tid mellan gångerna..

nej nu blir det sängen..


1 kommentar:

Anonym sa...

Han är aldrig in när jag jobbar kväll längre. Tror faktiskt att Kenneth skrämde bort honom i somras. Hurra för Kenneth!!

Och fint blev det i dina pojkars rum oxå tycker jag :)