lördag, september 08, 2007

Min å jOna´s Rockbåts resa 6-7/9..

Torsdag - Fredag


Vi närmar oss Stockholm å jOna korkar upp sin Cider,
hon fyllde ju år om någon timme så..
själv softade jag med bok å Mp3 spelare


uppe på soldäck,
jag dricker min första Cider
Jag är förjävla skötsam.. haha


Utsikten från soldäck


Innan vi klev ombord på båten fick vi köra igenom väskorna genom en sån där väskkontroll, å gissa vems väska som åkte fast??
japp!!
MIN!!
så d gick igenom min ryggsäck å resväska, fast d var bara för att jag hade två st läskflaskor som d hade öppnat å kollat,
sa iaf killen som checkade det hela,
- eg får du inte ta med dem in, men lägg tillbaka tröjan igen du..
- Tack!!
fan ja å min charm alltså.. haha
fast d innehöll ju ändå bara vatten å cola..

vi gick ombord å ner i våran hytt å dumpade väskorna.. sen avancerade vi upp mot soldäck.
Fast så jävla mycket sol var det inte, blev väldigt kallt där uppe, så drack en Cider å sen gled vi runt lite på båten, kollade läget å lokaliserade ställerna för kvällen. Sen gick vi å käkade lite,

shoppade på Taxfree..
gjorde oss sen klara för gå å kika på rockarna,
började med å kolla karaoken,
tog en hallondrink.. d rockades på ganska friskt inne på den karaoken.. fast så kul var d inte, så vi avancerade upp en trappa till stora dansgolvet å lyssnade på banden som spelade där,

beställde en ny drink " me and my monkey"
någon jordgubbsdrink, som mest bestod av krossad is.. jävligt kall var den iaf, både att hålla i å att dricka.
Rocka lite röv på dansgolvet, sen tog vi en repa igen innan det "stora" bandet skulle upp.. Hardrock superstar





Efter att dem hade spelat å gled vi runt lite å kolla läget på disco osv, men där var det nästan inget folk,
så kika omkring lite å sen tillbaka vid dansgolvet.. vid det här laget började jag känna mig väldigt trött, å tråkig.. å folket hade börjat flytt dansgolvet..
men höll ut en stund till, kollade klockan å den visade 3,30.. fast visade sig sen att min klocka ställt om sig på finsk tid automatiskt.. så den var eg 2,30..
men efter en stund började jOna prata med en kille å då tyckte jag att hon klarade sig själv, så tråkiga å trötta jag gled ner i hytten, läste en vända i boken.. drog på mig dubbla täcken å sen sov jag gott..
sorry jOna..
hon kom ner en stund senare sen å lade sig hon oxå..

Vi vaknade till liv lagomt till matbuffén..
mycket gott å blandat tryckte vi i oss... lax, potatis, prinskorv, köttbullar, köttfärs, tacochips, sallad, glass å you name it.. vi åt allt vi kom över,,
sen tog vi en sista vända ner till taxfreen innan d var dags å dra ner till hytten å göra klart d sista med packningen.
på vägen upp mot entren tog vi hissen, vi skulle en våning ner, men råka glida in i uppåthissen så vi fick åka upp 5 våningar ist.

uppe på våningen kliver det in 3grabbar, hårdrockare såklar.. efter en stund ser jag att det är hardrock superstar som klivit in..
häftigt värre!!
våningen under kliver det in två äldre gubbs, trångt i denna hiss nu.. å jag å jOna som stod längst in var d som skulle först av.. så vi fick tränga oss igenom d hela.. men d gick det med.
när vi kliver av säger jOna..
- Fan alltså, d var ju bandet.. jag skulle sagt något
- Vad skulle du sagt då??

- Inte fan vet jag.. jag brukar ju alltid ha något att säga.
fast inte denna gången, då var hon stum,, haha

Vi var först ut till bussen, placerade oss längst bak såklart..
resan gick bra med lite småsegt,
fast jag började på ny bok, 257 sidor "när ingen ser" en riktig äckelbok.. om far som utnyttjar sin son från det han är 4 till 14 år.. äckelgubbe!! men boken var iaf bra.. han läsa ut den innan jag kom hem.
så sorry jOna igen.. för jag var totalt osocial tillåfrån på bussen oxå :o)
d sista foket hoppade av i Rättvik, sen var jag alldeles själv på bussen till Orsa.
å the buss driver skjutsade mig ända fram till dörren.. Tack driver!!

å när jag sen kom hem så var jag ute å var chaufför i två timmar..
när min förbannade väckarklocka ringde i morse kl 06,45 .. så fatta jag först inte varför den ringde.. jag var inte alls sugen på kliva upp,
men eftersom jag skulle jobba så var d bara å sega mig upp.. Ta en dusch å åka till jobbet,
Jag såg verkligen sliten ut..
å d var mina kära arbetskamrater inte sena med å tala om heller..
Tack lixOm!!

Efter jobbet idag käkade jag en bit mat med helena, slutade med att vi blev sittande 3 timmar där å prata.. hoppsan vad tiden går fort när man har trevligt.

Nu ska jag ut å kika läget en vända..

Tjing!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Men du..kommer man till jobbet och är uppsvälld i både ögonen och läpparna och hela ansiktet så är det svårt att inte säga nåt faktiskt. :)

Puss

LiNdA sa...

hahaha..
fan vad jag måste sett risig ut alltså,
kände mig bara aningen sliten lagomt tills jag kom till jobbet, jag måste nog samla lite mera plus på sömnkontot :o)
puss