fredag, september 28, 2007

Göteborg..

Ja här nere sitter jag nu..
igår (tors) slutade jag kl 16, hämtade kidsen å skjutsade dem till deras far, å sen åkte jag å mina föräldrar mot Göteborg..
vi åkte två bilar, så jag kom iväg före dem. När jag kommer till Vansbro så ringer min far å undrar hur långt jag kommit å säger att d brukar stanna strax efter Vansbro å fika..
Hallå lixom!!
det är bara 10 mil till Vansbro å d ska redan stanna å fika...
men men jag stannade på rastplatsen å väntade in dem som låg 4mil efter mig.
tog en snabbfika å sen var vi på rull igen.
Nästa stopp blev kisspaus i Filipsstad, å mor å far hade chaufför byte..
sen for vi vidare mot götet...
när vi glider på som bäst så dyker upp Polisen upp från från en väg från sidan..
OPS!!
Tvärnit!!
å sen svänger d jävlarna ut bakom mig..
så japp.. Jag blir jävligt skötsam, farthållare på 95..
jag har tänkt shoppa å inte ha några böter med mig från denna resa. (på en tidigare göteborgsresa så körde jag om civilpolis, å blev lite böter den gången)
När vi sen vängde mot Mariestad så svängde d av mot annat håll, tack å lov!!
i Mariestad skulle vi sen stanna å käka, vägen dit är inte den roligaste..
Massa skog å väldigt mörkt..
jag började känna mig aningen trött å sliten, så drog på en skiva med massa låtar som jag kan..
kan tala om att jag slaktade de låtarna ganska rejält..
Men det fick mig att piggna till iaf.
men det var skönt å komma fram sen..
syster har "jäst" på sig ganska rejält, såg väldigt plufsig ut mot för man e van å se henne.. men sen bär hon ju på bebis oxå..

I morse klev vi upp 6,30 bara för vi skulle upp med min bil på service å sen shoppa på ullared.
det var helt galet med folk på Ullared, fy fan alltså.. människor är helt tokiga.
Men vi fyllde iaf ett par vagnar med kläder å grejjer, åt mig blev det mest handlat till kidsen såklart..
nota sluta nästan på 2000kR.. fast fick en hel del för det oxå då.
Sen ringde även verkstaden å talade om hur det gått med bilen.. d hade hållit på i 6 timmar med den, bytt det ena å det andra, släckt lampa osv..
pris blev iaf helt oki.. Tack vare syster Rikards kontakter, det hade blivit betydligt dyrare å åkt på annan verkstad. Så resa ner hit är värt det.
nu kommer Bilen gå som ett skott hem :o) hoppas jag..

syster har fått klippa mig oxå... passa på medans jag har chansen.. kostnad: gRatis

Nu har Rikars föräldrar kommit hit, vi ska äta kräftor, räkor, musslor mm

å sen har min säng som jag beställt kommit oxå, får hämta den nästa vecka..
å imorgon blir det Ikea..
fan vad gott om pengar jag har.. eller typ Inte.. men ibland behövs det shoppas lite.
jag å kidsen får sen leva på vatten å bröd tills nästa lön kommer.. men vi har iaf säng att sova i å kläder att bära.. haha

nu ska jag gå å försöka vara lite social,
men helst hade jag bara velat lägga mig på soffan, kolla tv å bara vara..
jag känner mig alldeles för trött för samtal å sitta där å vara trevligt..
men men, blir säkert bra.. annars smiter jag in i min skrubb å lägger mig.

Tjing!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Och inte nog med att du bränner dina egna pengar, du ska även bränna mina...liiiite iaf :)

LiNdA sa...

synd bara jag inte bränner dina pengar på mig själv, haha
:o)