torsdag, maj 24, 2007

Trotsig unge å arg mamma

Efter d att jag hämtat barnen på Fritids/Dagis så började Linus tjata om att han skulle hem till en kompis å leka, jag sa nej eftersom kl var så pass mycket å vi skulle hem å fixa mat osv..
d blir värsta livet å han ska inte med upp..
jag å Simon går in, jag ville upp å lägga in grejjerna jag handlat i frysen.
Linus brukar vanligtvis komma efter..
men inte idag,
han försvann..
ja gissa på han gått mot där kompisen bor.. så jag tog cykeln, men nejdå han syntes inte till.. så jag var hem å hämtade Simon å tog bilen för leta..
å mycket riktigt, jag hittade Linus på Ön, ett område som ligger en bra bit härifrån.. dit hade han gått själv.
jag var Inte glad..
å banne mig att han fick höra det oxå..
Linus åkte in på sitt rum, å där låg han nog å skrek alla fula ord han kan.. plus några tårar oxå.
å sen säger han även till Simon
- Du skulle inte vilja byta liv med mig!!
nu har han lugnat ner sig å blivit utsläppt för lite mat.. sen blir d sängen.

jippi för trotsåldern..
men jag tror fortfarande att grabbarna har sina vilda perioder nu å blir sen lugna tonåringar..
jag måste ju tro på det, annars går jag under.

1 kommentar:

Malin sa...

Oj jäklar i min lilla låda. Det trodde jag inte att Linus skulle våga göra faktiskt. Tur att du hittade honom rätt snabbt iaf.