söndag, februari 04, 2007

up2dejt om helgen

kalaset gick bara bra, grabbarna röjde satan..
satt sen å fika, då en av grabbarna börja å kräkas..
tänkte d berodde på att grabsen hade saft race, d drack typ 3 glas saft så fort d fick d på bordet, eller..
magsjuka!?!
blää, när ja torka kräks!!
han fick iaf åka hem,
men mamman ringde upp sen å tala om att han mådde bra, å att han var ledsen över att han fick lov åka hem så tidigt, sen sa hon oxå att han e väldigt känslig, Simon hade visst dregglat, å d räckte för han skulle kräkas,
hennes syskon hade haft med sig sina bebisar förut, å om d hade dregglat el snorat så hade han typ kräkts..
så d var ju skönt å höra att d inte var magsjuka iaf.

Linus fick sen åka till en kompis som ringde å undra om han ville leka, så jag å Simon åkte å handla lite,
for hem till mor å far, pratade väldigt mycket med pappa, d e trevligt när han e på d humöret, för inte alltid d går att prata med honom som idag, tycker om d stunderna när kan prata som vi gjorde idag.

annars har helgen vart lugn,
jag å jOna var ute i fredags.. men hejåhå!!
rOckafton på wasa,
d finns inte många rockare i mora/orsa iaf.. inte om man ska kolla antalet på dem som var där,
vi var iaf hemma kl 1.. ordentliga!! haha
på lördagen tog vi oss ner till sjön, barnen åkte skridskor, Simon hade premiärturen, å d gick då väldigt skapligt mot slutet, fast han var bra trött å öm då oxå..
Linus glider fram väldigt bra för å vara 3dje gången han åkte..
när vi väl var på sjön fick vi ångest över att vi inte tog oss tiden att åka ner tidigare, vi segade båda bort väldigt mycket av dagen först innan vi tog oss i kragen å tog oss ut..

köpte mina vanliga tidningar idag
horoskopet för veckan
Kärlek: du trivs med mysiga saker, med lugna kvällar, pyssel, kanske något hantverk. Du förbättrar gärna hemmet.
Ekonomi: Du har turen med dig å framför allt kan du göra fina inköp. Rätt vecka för att köpa möbler å kläder.

hmm å jag å jOna som ev ska ta oss en Ikea tripp i veckan, om inte hon får körningar.. ser ju ut som jag e rätt ute iaf, haha..
å jag måste åka förbi d där stället där jag fick stopp på bilen sist, hoppas på jag kan åka direkt igenom denna gången.. haha

d var lite up2dejt om helgen..
nu ska jag sätta mig i soffan en liten vända å kolla klart på filmen, å sen glida ner i sängen..

2 kommentarer:

Malin sa...

Den ungen låter som min Linus ungefär :) Förut kunde vi inte säga "öga" förens hon kände att kräkset var upp i halsen och vände. Annat mot dig och mig som pratar bajs när vi käkar lunch..haha!

LiNdA sa...

vi e inte känsliga vi inte.. vi e ganska äckliga.. haha