söndag, oktober 02, 2011

Emmie.. 110924..

8:24
nyss blivit inskrivna 
och kör CTG kurva


10:35
Hoppar i sjukhusoutfitten

Mycket väntan blev det, då de hände flera saker på avdelningen

11:45
Tar de hål på hinnorna

11:50
Då tar värkarna fart
å de på engång
väldigt intensivt


14:23
Då kom 
Emmie Engla Lisa
 ut
Allt gick väldigt fort
Har lite svårt att inse vad som precis hänt
då allt gick i ett från de att vattnet gick.



20 min gammal





Då livmodern inte ville dra ihop sig
så mådde jag ganska dåligt ett tag
och blev av med nästan 2L blod
BM var och massera magen osv
Fy fan
värre än hela förlossningen
Men här har jag precis piggnat till
och fått henne till bröstet igen efter några timmar "borta"




Då jag blev sängliggande första dygnet
så fick pappa M ta hela ansvaret
Vilken klippa


Sötfröken


Stolta bröder




5 kommentarer:

Malin sa...

Och så gråter vi lite igen. I'm such a nerd...

Ellie sa...

Gråter med dig Malin.
Hon är bara så söööt!

J tycker hon är helt underbar ;)

LiNdA sa...

Ni är så känsliga :o)
fast jag är precis som er just nu, tårar kommer för allt gulligt och rart å sånt som jag aldrig reagerar på annars ;oP

jOhanna sa...

Gör er sällskap..

Just den känslan när man får upp den lilla på bröstet. Obeskrivbar å helt underbar.
Fina fina bilder :)

Nina sa...

Ha ha, Sofie sa precis det. Att du kommer vara känslig när du fått en flicka. Av pojkar får man mer manligt hormon lr nått sånt.

Hon är jätte söt!