lördag, november 07, 2009

Svinis..

Om du har något av följande symtom kan du ha svininfluensa.
De typiska symptomen är:
- plötslig feber (hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över), och
- en plötslig hosta.
Andra vanliga symptom vid svininfluensan kan vara:
- huvudvärk
- trötthet
- frossa
- muskelvärk
- ledvärk
- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)
- halsont
- rinnande näsa
- nysningar
- aptitlöshet
Viktigt är att ta tempen då feber är ett av de viktigaste symptomen på svininfluensa. Om dessa symptom stämmer in kan du ha svininfluensa


SvinisHysteri
vi har
1 av 10 symtom
Hostar inte mera än vanligt heller
lite Täpp i näsa
men inget annat
han äter och dricker
bara och vänta och se om
jag eller Linus åker på feber och så sen också då

2 kommentarer:

Malin sa...

Misstänkte du svinis eller? Och jag är ännu mera säker på att Lovisa haft det när jag läser det här. Precis som hennes läkare också trodde. Allt stämmer in som hon var när hon var sjuk. Och Evelin. Och jag hade det mesta men inte hostan Haha!

LiNdA sa...

Nej jag misstänker ingenting just.
bara drygt med denna feber som åker upp och ner.
så länge han äter och dricker så känner ja ingen panik.
men många omkring har ju svinishysteri.