måndag, juli 06, 2009

Lite från Lofsdalen

på vägen upp
strax utanför Sveg
sprang en Björn över vägen
mitt framför bilen
Stort
Häftigt satan

såg även snö


Även från sjön
såg vi snö



och JAG
amatören i gänget
jag drog första fisken
ja även andra och tredje också
de andra
nada


(bilden stulen från E)

Men sen fick även E upp
så på fiske fronten
var vi Bäst
storfiskarna med utrustning
Nada
eller nja
de fick liten fisk
när de var ute på natten

och E imponerade
knöt krokar
bröt nackar
och rensa fisk
jag har aldrig lärt mig sånt


sjön vi fiska i
Vackert


Storfiskar Linus kastar


Linus lär Simon

Helgen var väldigt trevlig
fin stuga
trevligt sällskap
synd bara att knotten förstörde så mycket
gick inte att vistas ute kvällstid

11 dagar
8 jobbdagar
Kvar
tills
Semester

4 kommentarer:

PinkAngel sa...

Gud vad kul :)
Jag skulle också behöva minst en vecka i en stuga i skogen :) UTAN MÅSTEN och NÄRA en sjö :)
Själv är man bara uppbokad på behandlingar denna semester ...

nina sa...

låter som ni haft det ganska mysigt om man bortser ifrån knotten då.

Ellie sa...

Tack för trevligt sällskap, gör vi om i vinter utan knott :)

LiNdA sa...

Nina: Japp det har vi.

Ellie: jotack, vinter och skoteråkning ser jag framemot :o)

å Pink:
sjön var iallafall fin att titta utöver, men ingen badtemperatur :o)