måndag, april 06, 2009

Cykelturen..

idag har vi vart hurtiga och cyklat
cyklade bort till mormor och morfar
där barnen skulle vara då jag jobbade
min första cykeltur
satan vad rövknotorna gör ont
ska nog byta till en såndär kärring sadel
STOR och BEKVÄM sadel
hur som
när vi cykla hem
efter många
Händerna på styret TAck!
Kör försiktigt det är grus
så drutta han omkull på cykeln
skulle upp för en sluttande kant
men bakändan drog iväg
Tack vare gruset
skrapsår på handen
och på knät
många tårar
krupphosta och tung med andningen
och avslutades med ord som
Jag tänker inte cykla något mera på hela sommaren
japp
fint avslut vi fick på cykelturen

5 kommentarer:

Malin sa...

Vem av dom tänker inte cykla mera?

LiNdA sa...

Linus..

Nina sa...

Stackarn! Klämma hakan och drutta på cykeln..inte hans dag.

Ellie sa...

Men inte tror jag han inte kommer att cykla nå mer på hela sommaren. Han sitter snart på cykeln igen...

Om inte redan!

LiNdA sa...

Nej klart han kommer cykla i sommar, om inte annat kommer jag tvinga han till det..

jo visst Nina, var inte riktigt hans lyckodag, haha