måndag, januari 12, 2009

En GOD morgon

Efter första snoozet på telefon hör jag en röst vid min säng
- Mamma dags kliva upp nu
Linus är uppe å vaken
å så ställer han ner ett glas med juice och en macka
när jag kommit upp ur sängen då är han inne och väcker Simon
å även där ställer ner mugg å macka
När jag gjort mig i ordning
då sitter han med sin frukost
fullt påklädd
samtidigt sitter han och lär Simon siffror
stämningen är lugn
och Han fick gå själv till skolan idag
Simon är hemma
Han kramar Simon
Han kramar Mig
Han Ringer när han kommit fram till skolan
då har han även sagt till Simons lärare att han inte kommer idag

Vad händer?!?!
kan denna underbara morgon och stämning vara för evigt
Måndag morgon brukar annars vara så jobbiga
men idag
En helt underbar Måndag morgon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en väl värd underbar morgon.
Lät som rena drömmen jämfört med.. NEEJ är klockan så mycket och en massa stress.

LiNdA sa...

Morgan: Tack för det :o)
känns väldigt skönt å vakna upp till en sån här morgon, dagen känns så mycket bättre plötsligt.