onsdag, januari 28, 2009

Det var ju det jag sa..

Läkarkollen..
- Jaha Varför är du här?
- Jag ville bara ha lite hostmedicin, men fick lov träffa dig först
- Röker du?
- Nja blir väl någon festcigarett
- Dricker du?
- Eeh.. ja jo det händer
- Vid festtillfällerna??
- Ja ungefär
- jaha oki, jag lär kolla dig lite då..

sen lyssnade han på lungor
jag fick blåsa i sånt där utandningsrör
- Ja du har då inte Astma
- Eeh.. näe, det trodde jag inte heller!!
- Vad vill du ha för medicin? fått något förut?
- ja fick cocillana förut
- Ja det är väl den bästa, Har du något kvar av den??
- Hmm.. näe, det är därför jag är här!!
- mmm, så nu har du en att hämta på apoteket
- Vad bra, Tack och HEj!!

och som jag sa..
jag är FRISK!!
han hitta inga fel
lite rethosta bara
och jag fick JÄTTEflaska med hostmedicin
Och notan för besök och medicin gick på 300kronor
TackTack!!
nästa gång tänker jag hoppa läkarbesöket och spara in 125kr

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha.....jo...man valde ju helt klart fel yrke om man skall se till inkomst per minut.

Blir en schyst timlön om man tar ca 150 kr för 10-15 min arbete.

Men skulle man vilja byta o bara träffa sjuka människor???? Näääe..

Hoppas din rethosta försvinner så att Du kan dominera på den kommande "singalong helgen"

Ha de bra!
Jonas

LiNdA sa...

hörru Jonas

Med eller utan hosta..
jag ska dominera ändå :o)
ska bara se till att Malin som har tjuvtränat hemma, hamnar långt från Tv´n så hon inte ser texten :o)

Anonym sa...

Jaha....Malin é den typen som: "Näee...vadå??? Jag har inte smygtränat...jag har bara legat på sofflocket", fast hon har lagt all sin lediga tid på att smygträna olika singalong låtar.

Jo Jo.....skall bli intr. o se vem som gick segrande hur helgens batalj.

Fast om de é något vett hos Malin så viker hon ner sig, så att Du kan vinna, av fyra anledningar.
1: Hon é din väninna, o vill dig alltid det bästa.
2: Du har nyss fyllt år, vilket Du kan dra fördelar av i flera veckor till
3: Du har precis varit hos frisören och har den finaste frisyren i hela Orsa.
4: Du har rethosta, och Malin é fullt medveten om att man skall vara xtra snäll mot någon som é sjuk.

Bra va?
Jonas

LiNdA sa...

hahaha..
Eftersom Malin haft spelet över 1år så har hon hunnit träna å tävla ex antal gånger.. ja hon brukar även skryta om hur hon vinner :o)
MEN..
här ska det inte ges några fördelar, jag ska då battla med henne.. även om jag så åker på storstryk :o)
Eller så undviker jag att sjunga mot henne, haha

btw.. jag är inte sjuk :oD

Anonym sa...

Ha ha ha....Du har humor =)
Var rädd om den egenskapen.

Nä...inte sjuk...bara rethosta. =/

Men Du....jag däremot kommer inte att vika ner mig den dagen då jag har möjlighet att sopa bowlingbanan med dig =). Detta oavsett om Du har mest rethosta i hela Orsa, eller Du är så snygg i håret att jag bara trillar baklänges då jag ser dig =)

Mitt enda bekymmer kommer bara att vara om Du har tillräckligt med näsdukar att torka dina "förlust-tårar" som rinner ner för dina kinder då Du lämnar bowlinghallen med den största förlusten någonsin i bakfickan ;)

Bra va??
Jonas

LiNdA sa...

haha..
Vilka drömmar du har,
jag torka förlustTårar..
kommer INTE hända :o)
kan ta med näsdukar ifall du behöver torka svetten från pannan, annars kommer jag använda dem som Cheerleader pompoms när jag dansar segerdansen över att ha totalkrossat dig..
för i Orsa får du inte använda några barnstaket, ha ha

Aah..
Bättre va?? :o)

Malin sa...

Hallå hallåååå! Jag har inte sjungit på jättelänge, i somras typ tror jag det var. Vi skulle sjunga på Nyår men det blev inte. Ni kan ju inte klandra mig bara för att jag råkar ha en gudomlig sångröst. Ja, jag sjunger nog bäst i hela Sverige eller hela världen faktiskt.

Hahaha!

LiNdA sa...

jo Malin jag vet..
har hört dig hela vägen från Gävle och hem..
å jag njöt heeela vägen..
å jag är ju nästan lika bra som dig..
hahaha

Malin sa...

Ja, vet du? Du är fan lika bra som mig! Det kommer bli en hård kamp på lördag mellan oss Hahahaha! Jag kommer säkert förlora stort mot alla, jag råkar bara haft tur dom gångerna jag sjungit Singstar...på sant. Men kul är det hur som helst..haha!

Anonym sa...

Hej LiNdA!

Du är ju helt tokig...Ha Ha Ha...

Men...jag skall väl inte förneka att jag faktiskt förlitat mig på att de sk. "barnstaketen" skulle vara på plats i bowlingbanan =/

Shit också.....

Men ok...jag kan ju faktiskt låta dig vinna...så snäll é jag =)

Frågan é väl snarare om dina "singalong vänner" é lika barmhärtiga mot dig i helgen???? Tror inte det. Malin verkar vara på hugget.

Men ok...é dom elaka...så ring mig. Jag ordnar med omhändertagande av dom =)

Jonas

LiNdA sa...

hörru Jonas..
låta mig vinna?!?!
sådär låter en förlorare :o)
nästan så jag ska låta dig ha Staketen bara för de ska bli lite match av de hela..

Malin är alltid på hugget :o)
å vi kör alltid stenhårt, inget fjäsk å handikapp för någon..

fast jag kanske fejkar en "anmälan" om elakhet, bara för att se dem bli omhändertagna.. ååh vilka fina kort det hade blivit till mitt album.. haha
kan de även randiga pyjamasar?? :o)

LiNdA sa...

missade ett "få"...
kan de även FÅ randiga pyjamasar??

Anonym sa...

Jo..."låta" dig vinna....
Jag är givetvis en gentleman =)

Ha ha ha....jo det skulle vara något...randiga pyjamasar..he he he...vilken syn. =)

Nä....ta Du o förbered dig mentalt på förlust....fast Du har ju sagt att förloraren bjuder på middag....så jag förlorar gärna =)

Hejsan svejsan!
Jonas