fredag, november 28, 2008

Julkänslor

Har jag...
Ingen
Nada
Zipp
Noll
av..
Känns stRange att de är första advent på söndag
stjärnor
julgardiner
stakar
adventsljusstaken
och div saker som ska plockas fram och pyntas med
har ingen lust för det alls
Plingen skulle tom snart ta fram granen
FFS!!
min gran kommer inte fram fören dagen innan jul
och dessa julhälsningsMess som strömmar in
i alla olika format å hälsningar
den ena sämre än den andra
Vad händer?!
så tidigt
men jag är inte bättre jag heller
jag skickar oxå vidare
Jag vill känna som förr
längtan till jul
detta mysiga
förväntan
mycket snö
glädje
Men inget av de infinner sig
har inte gjort det på flera år
synd nog

3 kommentarer:

Malin sa...

Just nu sista dagarna har jag haft lust att fixa till adventsakerna. Bara för det så skiner solen nu och då liksom försvinner känslan. Ge mig en massa snö!

Och ja, det känns jättelängesen som vi var till Ikea. Jag tänkte på det också. Mycket har hänt sen dess, kanske därför det känns så längesen :)

Malin sa...

Nej, tror knappast att dom tog illa upp. Dom hörde ju allt. Killen som stod där har humor och vill gärna prata när han är in, så det är nog helt okej :)

Malin sa...

Ja och det kom så spontant från dig och du såg ut som att det var ett självklart svar. Hahaha!