söndag, juli 06, 2008

UpDejt om helgen..

Fre:
Jag å Simon intog stranden, men hur jag än försöker vara en sol människa så går det inte bra, puh så varmt det var.. får panik.
fick sola framsida lite iaf.
å gjorde Nästan årets första dopp, men var så kallt, så gick ut å bara var, själva doppet uteblev..
jag har blivit värsta tönten gällande bad.
På kvällen sen så tog Jag och H barnen och åkte till Strandserveringen, det var trubadur och karaoke.. trevligt å kul sitta å kolla på.

Lör:
klockan ringde 7,15.. men jag snooza styggt i en halvtimme innan jag klev upp.
sen blev de lite stressa av, då vi skulle åka klockan 9.. iväg å hämta ett skinnställ, skor å ryggskydd som jag fick låna.
kränga på mig alla kläder,
iväg å tanka..
vänta på passageraren som skulle lifta till V-ås,
S hade då varit klar en stund tillbaka.
men sen var vi på rull.
SpöRegn mellan Falun å Hedemora, drygt och obehagligt att köra, första gången i regn.. men gick bra, och enda som blev blött var tröja.. resten klara sig bra.
Stannade i Hedemora en timme ca å kollade på någon TT-race som gick där.
Väl framme i Västerås så kom N och mötte upp oss, guida oss till deras hem.
Fick kramas lite med Bästa M å mysDotter som charma hela gänget.
M for sen å jobba å vi gick å kolla lite bilar,
sen hemfärd,
över Arboga för besöka familjemedlem, å sen över Lindesberg, kopparberg å Ludvika.
i Ludivika tog det stopp,
hellregn, kallt, mörkt å totalt genomfrysna.
tog in på Statoil sista timmen de hade öppet..
panikRingande till vänner å bekanta men inga hemma.
så hotellövernattning.
då gjort 47mil

idag:
Uppvak på hotell,
frukost å sen rull igen
förbi J i Borlänge å sa Hej.
småväg till Bjursås innehållande massa kurviga vägar å grusväg, men gick det med.
Hellregn från Falurakan å hem..
TAck vädergudar, vad har jag gjort för ont??
men nu var de iaf ljust så de gick helt klart bättre å var inte lika kallt.
väl hemma så hade de blivit 17mil till = 64mil
Är väldigt nöjd med resan.. gick även bra köra hojjen.. pärlan!!
men är ändå väldigt slut nu,
Vet oxå nu att jag måste köpa skinnställ, en jävla skillnad å köra med sånt på.. gick så mycket lättare.
så mycket skönare körning.
väl hemma i lägenheten så har jag å simon tillbringad dagen med massa mys och sen lite söndagsfilm på det.
gött!!

Helgens Bästa: Hur bra det gick å köra alla dessa milen och få träffa M.
Helgens Sämsta: Allt regn.
Sammanfattning: En bRa Helg med äventyr och fåse olika ställen, tRevligt umgänge med vänner å bekanta

1 kommentar:

Malin sa...

Låter som du verkligen haft en till superhelg :) Själv ska jag iväg och jobba snart.