fredag, december 28, 2007

Tamagotchi

En sån fick Linus i julklapp.. en sån där liten datafigur som man ska sköta om genom att ge mat å vatten å ta undan skit osv.
på juldagen så "föddes" den lilla saken.. Linus skötte om den som sjutton, men sen på annandagen så var den död.
igår morse så "födde" han en ny, fast sen fick han inte ta med den till fritids.. så jag tog med den till jobbet, tänkte vara lite "barnvakt"
å vid lunch, typ kl 12.. så tog jag fram den, å då hade den en liten jävel eller döskalle liknande figur sittande ovanför sig, försökte ge den mat osv men då blev den bara sur,
Malin gav den sen lite uppmuntrande ord eller liknande å den blev glad..
så den fick mat å dassbestyr avklarade, å sen följde den med i fickan resten av dagen.. hur svårt kan d vara å ta hand om ett datadjur? har för mig jag lyckades ganska bra när ja var mindre.
men d var ett jädrans pipande å den var aldrig nöjd med vad jag än gjorde..
så när kl var 15 så hade jag lyckats fått datafiguren rånad å dessutom gick den jäveln å dog..
haha..
jag är tydligen inte så lämpad till å passa datafigurer..

Inga kommentarer: