lördag, september 01, 2007

Min lediga lördag..

inatt, morse så kom Linus in till mig, han mådde inte bra..
så jag skickade in han på toa, där sket han ur sig ganska rejält.. sen bädda jag ner han i min säng å ställde en hink bredvid.
lagomt till jag somnat om igen, så hörde jag han kräkas.. så då var d bara till å kliva upp igen å ta hand om det, samtidigt trycka i mig själv lite vitpepparkorn.
sen sov jag å han till ca 10 tror jag.. Simon var då uppe å skrota sen ett tag tillbaka.
Sen har han mera eller mindre legat hela dagen,
varit pigg men seg, inget mera kräks el bajs iaf..
så var d verkligen magsjuka?!?!
d återstår å se vad som händer med resten av familjen..
Jag å Simon for iaf in en vända till mora, fixade med min linsvätska.. fick ny, får hoppas att den fungerar som den ska, så jag slipper bli sådär röd å fin i ögonen.
Linus fick vara hemma själv under tiden, gav han en lista med telefon nr som han kunde ringa, oj vad han ringde..
till mig å till morfar å moster.. å med moster hade han då pratat väldigt iaf..
men tur det, så han fick lite å göra..
det gick då bra å ha han hemma en stund iaf.
Resten av dagen har vi mest segat allihopa, legat i sängen å soffan å bara kollat tv å film.. en riktig MysaHemmaMedFamiljenDag..

Fick ett mess idag oxå.. Varför jag ens fick det fattar jag inte..
vad håller du på med lixom???

Nu ska jag koka mig lite nudlar å sen mysa ner i soffan..

Tjing!!

1 kommentar:

Malin sa...

Va duktig han var som var hemma själv så länge :) Det går magsjuka på kyrkbyn så det var nog det tyvärr...