tisdag, september 18, 2007

Öljäst Tabletter

i somras köpte jag öljäst tabletter, d innehåller mycket naturliga B-vitaminer..
"B-vitaminer är viktiga för hudens välbefinnande, samt för nervernas å musklernas funktioner" stod d på burken..
så d tyckte jag skulle vara bra för mig,
men jag har inte tagit dem än,
anledningen.. man ska ta 5tabletter 3gånger dagligen i samband med mat, å d luktar satan,
luktar verkligen jäst..
men idag tog jag mina första.. det står att d ska gå å tugga dem, så jag börja med å tugga den första.. men HUA!!
blev jäst smak i hela käften, så resten gled ner med mycket vatten.. sen smakade det inte så mycket mera.
Ska försöka trycka i mig dem ett tag framöver,
Sen jävlar vad bra jag å min kropp ska må..

3 kommentarer:

Malin sa...

Bara lukten gör att jag kan kräkas...bläää

sabina sa...

Det är främst B5 som är bra för huden, finnar och fet hud. Bättre att köpa just B5 tabletter. Antingen i hälsokosten eller här www.pantotensyra.se
Att bara äta öljäst tabletter för fin hud hjälper inte lika bra, det innehåller främst vitamin B1,B2,B3,B6 samt B12. Alla Bvitaminer är inte samma sak och för att reducera talgproduktion och få fin lyster på huden så är det just vitamin B5 som krävs!
Bara ett litet tips :)

LiNdA sa...

Tack för tipset :o)