lördag, augusti 11, 2007

Cruz i Älvdalen, jobbångest å förbannat trist väder

Igår träffa jag Mirre på byn, så vi stod å prata en sväng, sen bestämde vi att vi skulle åka till Älvdalen å kika läget,
d skulle vara cruz med motorcyklar, tänkte först vi skulle åka hoj upp, med då började d regna så vi tog bilen ist.
Väl där uppe sen så ångrade vi att vi inte tog hojjen, d hade varit skoj,
vi köpte iaf lite kläder av en gubbe som stod där i ett tält, stod där å kikade ett tag, hälsade på Andreas å hans polare, sen tog vi något varv kring byn.. å hamnade även utanför byn en vända.. haha.
messade även Malin för att höra vart den där parken låg, hitta dit.. men d var inte mycket å hurra över,
så vi drog hemmåt, tog vägen över mora för å kika läget, där var d helt dött.
tog ett varv förbi strandserveringen, d hade karaoke afton.. inte mycket folk där heller, mest gamla å väldigt alkoliserade personer som satt där. så vi gav upp d ganska snabbt.

i morse vakna jag med rejäl ångest..
har bara imorgon kvar å vara ledig, sen är d tillbaka till jobbet..
vad fort man vänjer sig med detta hemmalivet, slippa tidiga morgnar, slippa allt stressande hit å dit å passa tider osv.
nej d har varit riktigt jävla skönt å ha semester, även fast jag var bra less ett tag å var beredd på att åka tillbaka till jobbet där en sväng.
nu vill jag vara ledig längre..

nu sitter jag å funderar på vad jag ska göra av denna dagen,
promenera kanske, släppa jobbtankarna som bara ger mig ångest just nu.
fast vädret ser inte så jävla roligt ut idag heller, suck!
vill iaf göra något ist för å sitta inne hela dagen och ha tråkigt.
aja, få se vad som händer då..

Inga kommentarer: