måndag, juli 30, 2007

Tapet, Tarmar, Madrasser å Tråkighet

Jag sov borta i huset iaf igår,
vaknade i morse av att min kära bror ringde å väckte mig..
sen skjutsade jag in Josse till tåget, sen for jag å bror till färghandeln å kollade efter tapeter till mitt kök, men hitta väl inget jag fastna för.
så vi for till kidsen å sa hej innan vi åkte hem.
Var hemma en sväng å softa sen ringde Helena så jag var med henne å kids till mora å tittade på när d käka, eller oki, jag tog en liten strips jag oxå.. som jag sen surt fick ångra..
min mage var inte alls med på det.
apropå mage å tarmar..
häromdagen så förhörde min mor mig om mina tarmars beteende, å hon vill skicka mig till doktorn så d får köra upp en kamera i röven på mig för kolla TarmStatus..
men NEJ TACK!!!!
sån jävla kris är det ändå inte.

har varit uppe å vinden idag oxå, skulle hämta grejjer till släkten från oljonsbyn.. å vad hitta jag där??
Jo där uppe låg d rullar med tapet.
å d ser ut å vara en färg som kanske passar i mitt kök.. ska hämta ner en rulle imorgon å kika närmare på det.
ibland hittar man saker å ting närmare än man tror.
å mor å far ska byta ut sina madrasser, så jag har sagt att jag vill ha deras som d har nu.. d är bättre än dem jag har iaf,
ett jävla massa knirr å knarr nu bara.
sen är d bara en ny säng som saknas, om den inte går att laga.

Nu har jag haft två veckors semester.. å jag har riktigt jävla tråkigt.
känns nästan som jag kan börja jobba igen..
hoppas den känslan avtar snart!!
jag behöver denna ledighet,
känner mig iaf bättre i kropp å själ..
trist att jag ska känna mig så sysslolös..
för i helvete vädergud..
GE MIG SOL så jag åtminstone kan ligga på stranden å få lite färg på mitt likbleka jag..

Nej nu ska jag bädda ner mig i soffan å kolla Tv..

1 kommentar:

Malin sa...

Jag måste tyvärr hålla med din mamma om rövkameran. Det är dax att du kollar vad om är krångel med din mage faktiskt. Det kan ju faktiskt vara nåt allvarligt och vi som tycker om dig vill inte att du ska vara sjuk. Så det så!
Puss min Linda