fredag, juli 27, 2007

Mitt å jOna´s lilla äventyr

jOna´s Opel
Jag åkte iaf ner till jOna i onsdags, vi skulle ut å cruza i hennes bil, chaufför var fixad.. så när jag kom ner var d bara å byta kläder å sen åkte vi typ direkt till Falun.
so far so good.
Väl i Falun stanna vi vid en mack där jOna träffa kändisar å prata lite.. Sen skulle vi Cruza något varv innan vi skulle iväg på rocken..
men.. vi kom inte så långt i våran cruz..
för plötsligt så lade bilen av.. den ville inte vara med längre,
jOna å hennes polare försökte hitta felet, men d kunde inte hitta något,
trafikanterna var inte spec glada över våran fina parkering,
men d löste vi genom att "den arma finnen" fick stå nere i kurvan med varningstriangel å vinka över dem till andra körbanan.
tillslut så kom d en gubbe i jeep å bogserade oss till statoil,
vid statoil kommer våran chaufför å säger han har fixat skjuts till borlänge för å hämta sin bil, vi skulle då inte lämna opel.
sen försvann den chauffören, han vägrade svara i telefon, å han hörde inte av sig mera heller.
så där satt vi i Falun... (bilen blev nog bara lite varm, för den starta iaf igen sen)
med fungerade bil, men ingen chaufför å ingen av oss fick köra bil.. så i 1.5 timme satt vi där som tre fån så skuffen å drack grogg å ljög ihop historier.
tillslut så fick jOna (tjejen som tur är, har mycket kontakter) tag på några som var nyktra å kunde köra..
så en körde tillbaka bilen, å den andra åkte med för å skjutsa tillbaka oss..
på motorvägen hem så sitter jag bak i bilen å knaprar på mina salta pinnar, när plötsligt huven hoppar upp på rutan, jag börja skratta så jag höll på kvävas av mina pinnar.
Men vi tröck tillbaka huven å sen åkte vi vidare.
sen när vi svänger av från motorvägen å en bit in så står polisen,, å d börjar såklart åka efter oss,
å tillslut drar d på blåljuset å stannar oss,
chaffören får blåsa,
å polisen tittar på bilen å ställer frågor, vi hade dessutom stängt ihop framdörren med spännband, för den lyckades den rymmande Chauffören med oxå, ha sönder framdörren.
the driver blåste iaf grönt å sen fick vi åka.
jag skratta iaf så jag höll på dö i baksätet, vilken jävla kväll..
sen gick vi på rock å rockade röv..
på vägen hem sen så hamnade jag å jOna i olika bilar, så jag var hemma en timme innan jOna var d, å jag hade inga nycklar, så jag sov en vända i opel tills hon kom hem, å satan så kallt d var.
igår (torsdag)
så gjorde vi inte mycket, vi låg i soffan hela dagen å sov i intervaller.. var vakna typ 10-15 min bytte några ord å sen sov vi igen..
vid 19,30 så då tyckte vi att vi måste ju försöka äta något, så vi plockade fram kräftor, sallad å bröd å gjorde iordning, men så mycket åt vi inte.. d kändes aningen segt å äta,
sen vid 22 skulle vi eg åka på drive in bio.. men så långt kom vi aldrig, vi kollade lite film hemma å sen somna vi på soffan igen..
så hade vi åkt på drive in bion så hade vi nog somnat där å vaknat när någon jävel knacka på rutan å talat om att bion sluta för ex antal timmar sen..
vi vakna till liv vid 1,40 tiden, då avacerade vi in till sängen å sov till 10,30 eller om d var 11,30 idag.. skit samma, vi sov då bort halva dagen idag oxå..
men d var iaf skönt å få slöa på soffan igår med sällskap.

nu är jag iaf hemma igen, fick lite mat hos mor å far ikväll.. Tack!!
nu ska jag krypa ner i soffan en liten vända,
å sen imorgon bär det av till Sveg å dop..
Snart har jag haft två veckor semester.. å mest softat omkring..
har iofs varit ganska skönt, slippa alla måsten, å bara varit..
aja,,
soffan nästa!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist bara att ja missade äventyren på vägen hem me Opel då en av oss fick lov å stanna i Falun om alla skulle ta sej till rocken..
Men japp, d va iaf kalas.. Måste vi göra om nån annan gång, med en annan chafför. Den jävla bluffen till driver får aldrig köra åt mej igan... Men som sagt, karma högg in my ass!! Rock´n roll då babe..

Malin sa...

Låter som ni haft en superkväll/natt! Härligt!
Puss