torsdag, juni 14, 2007

Cellprov, bensinpris, hagel å shoppoholic

Var in till läkaren idag för mitt årliga Cellprov..
å den läkaren var kanonBra..
lyssnade å förklarade på det jag funderade över, kändes riktigt skönt..
mot för den andra jag haft, som bara kollat irriterat på mig å gett snäsiga svar osv..
så idag gick jag därifrån med en bra känsla istället för känslan av olust.

igår när vi åkte hem så låg Statoils besinpris på 9,94.. tänkte att ja kanske hinner tanka idag.. för igår kväll var jag alldeles för trött..
men nejdå, idag hade d höjt till 12,09.
på eftermiddagen var jag å Josse in till mora, åker förbi Shell, ser att d har bensin nu för 9,94.. men eftersom jag redan var förbi macken tänkte jag att jag tankar när jag åker hem..
men Tjena!!
då hade d jävlarna oxå höjt till 12,09, så d blev ingen tankning.

Haglat satan har d gjort idag...
bror å jag var ute å övningskörde när himlen öppna sig för d stora haglen.. mora fick strömavbrott i ca 1timme.. tror Orsa klara sig från d iaf, några blinkningar såg jag bara.
Härjedalen, el nått liknande.. hade fått 1dm snö idag..

Fru Natur håller på att spåra ur..

å jag oxå..
när jag har lite pengar kvar, då blir jag plötsligt värsta shoppoholicen..
beställt synkontroll för nya glasögon nu oxå, mamma hade köpt nya, å jag kom på att jag inte handlat nya på 8 år. så d är nog på tiden..
shoppa lite, köpt simkort till mig å Linus, lasarettet osv
betalat hit å dit.. pengarna bara försvinner..
Aja, shit happends.. löser sig på något vis..

nu ska jag göra lite mat

Inga kommentarer: