måndag, juni 04, 2007

Up2Dejt om d som hänt d senaste dagarna..

Torsdagen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, förutom jobba hela dagen..
Fredagen: då jobbade jag först, sen blev d en hOjtur med A, for till mora å åt en glass..
hem, gjorde mat å kolla film,
Lördagen: började jobba kl 7,
kalasväder ute, å jag kände panik över att behöva sitta inne hela dagen, så jag bytte lite tid med Mladen, så jag fick sluta kl 12, följde med Mor, Far, Eva å Per ner på trav i Rättvik.. Gratis inträde för mig, å sen vann jag i 5 av d 7 loppen jag spelade i
klirr klirr till mig,
satsa mest en tia i loppen, men vann ca 365kR allt som allt,
jag är väldigt duktig på att ta ut d som kommer på andra å tredje platsen.. haha..
innan vi for så satsa vi en tia var på en häst som vinnare, tänkte vi skulle vinna så vi kunde käka sen..
å jodå, hästen gick å vann.. vi vann 540kR, så maten blev oxå gRatis..
en skön dag, å bästa av allt, jag gick med plus :o)
på vägen hem ringde Eli å fråga om vi skulle ut å kika lite på byn sen.. å d tyckte jag vi kunde, var nämligen cruzing..
men hon slutade inte fören 20,15, så jag tog mig en tur på hOjjen medans jag väntade på att hon sluta, for in till mora å hälsade på jOna som var där å partade.
så jag har ändå hunnit med å göra lite i helgen..
å tänkt att Orsa kan leva upp lite ibland, cruz med massa folk å bilar osv..
sluta med att vi stod 4 timmar på ett å samma ställe å glodde på bilar som åkte fram å tillbaka på gatan,
andades in lite för mycket brända däck gaser..
för vaknade på söndag morgon å kände mig riktigt jävla bakis, ögonen var svullna å jag såg ut som ett vrak..
fast jag var nykter på lördagen,
å den känslan avtog inte heller, så kände mig väldigt trött, sliten å bakis på jobbet oxå, å jodå, d fick jag höra oxå..
Nuch fråga om jag kom direkt från krogen, Tack lixOm!
Carro hon bara skratta när hon såg mig,

så schyssta arbetskamrater jag har..
bilden är tagen på söndagmorgon när jag var på väg till jobbet,
såg ut som en soptipp, å gatan var alldels svart från alla bilar som brände sina däck..
men kvällen var ändå skoj, inte ofta d händer något i denna by.

efter jag slutat på söndag så åkte jag å A till stranden å lade oss i solen, gött!!!
förutom alla småkryp som kröp överallt.. blää!!
sen handla vi oss lite mat, åkte till båthamnen å käkade, tittade på fiskarna som vakade, å bara njöt i solen som värmde gott..
kvällen avslutades med soffa å film.
shit vilken härlig helg d varit.

idag kändes d inte alls motiverat å jobba,
26 gRader ute, å en sol som sken på klarblå himmel..
fast dagen gick ganska fort iaf..
nu är det snart dags för å krypa ner i sängen, klockan kommer ringa sådär äckligt tidigt..

men nu har jag uppdaterat lite om helgen..

over and out

Inga kommentarer: