tisdag, maj 01, 2007

uppsökt av pOlisen

i morse när jag åkte till jobbet så var d poliskontroll mot jobbet, strax efter järnvägen.. men den hade en bil där redan, så den gled jag förbi,
längre fram vid nästa korsningen vid statoil står en till polis,
men jag hade redan börjat blinka av långt innan han satte upp handen, för jag skulle ju inte passera han, jag skulle ju till jobbet, som låg massa meter innan man ens kom fram till han.
så jag svängde till jobbet å han tog bilen bakom mig..
haha, tänkte jag..
står sen på kajen å pratar med arbetskamraterna om kontrollerna å hur nervös jag blir när jag ser en poliskontroll..
men Tjena vad dyker upp runt knuten,
jo Herr polis..
han fråga först när vi öppna, vi tänkte han skulle handla något..
men nejdå..
- Var d någon av er som nyss kom hit i en V40
- Eeh.. jo d var jag, sa jag å vinkade lite fint med handen
- När jag gör stopptecken så måste du komma till mig..
- Men jag skulle ju inte ens förbi dig
- spelar ingen roll,
- sorry men jag kan inte era tecken..
- oki.. då får du lära dig..
- lovar
- jag fick mig iaf en promenad nu, å sen blir d böter på detta..
- VA?!?!
- ja 4500kR
- Ööh?! du skojjar?!?!
- Ja jag skojjar, men när man viker av så blir man bara misstänksam,
jag vill iaf att du blåser lite..
- Oki fixar jag..
må säga att mina kamrater roade sig gott åt det hela, medans jag var skitnervös, å kunde nästan inte få upp körkortet heller,
å d kändes som jag skulle "kugga" blåsningen,
fast jag var nykter igår å var ute å körde,
han laddade maskinen å bad mig blåsa tills han sa stopp..
*Blååååååås*
min luft tog slut, men han sa inte stopp..
försökte pressa sista av d som d lilla som fanns kvar, sen fick jag iaf inte ut något mera..
Tack bra så sa han då..
- ja detta var ju negativt
- Ja tacka fasen för det, jag var ju nykter igår..
vid detta laget var jag väl skakig å hade hög puls..
varför känns d alltid som jag ska åka dit, fast jag vet att jag var nykter??
men hur som helst..
han tacka för sig, önska en trevlig dag å sen gick han..

puh!!
fin start på dagen.. haha..

1 kommentar:

Malin sa...

Tycker nästa att du ska passa på att lära dig lite polistecken nu när Lovisa lär sig körregler Haha!