söndag, januari 07, 2007

jo men satan i gatan

Här ska jag å ungarna göra en söndagsutflykt till Västerås..
jojo.. vi kommer till Bjursås iaf, sen säger d smack vid däcket.. jag tänker att nu rök mitt däck.. kör in till sidan me bilen å jag går ut å kikar, men d syns då inget..
startar bilen igen, lägger i växeln, men kommer ingen vart.. d bara låter massa illa så fort jag släpper kopplingen.. Jippii lixom!!
där sitter jag mitt i bjursåsbacken, ungarna kollar fortfarande på dvd, tills batterierna tar slut.

jag försöker ringa runt till jOna å pappa för å undra hur jag ska göra.. d försöker göra d d kan..
ungarna börjar blir rastlösa, jag kissnödig å ändå kan vi inte gå någonstans..
kan tala om att humöret inte direkt var på topp!!
pappa ringde sen iaf å tala om att han kommer me trailer å drar hem oss..
efter typ 2timmar kommer d en bil å stannar,
han hade sett oss då han åkte förbi första gången. försöker hjälpa mig bogsera till bättre ställe, men d går inte.. vågar inte bogsera för bilen låter så illa.
får iaf åka med i bilen till Macken där han bjuder ungarna på korv..
fast jag sa jag kunde betala själv.. han gjorde d iaf.. Tack!!
.. jOna kommer..
står någon mera där inne som denna hjälpsamma känner.. d blir kvar för å hjälpa oss på med bilen.. tror nog pappa oxå e väldigt Tacksam för d.
tillslut står iaf bilen på trailern å vi åker hemåt.. sakta men säkert!

vilken jävla söndagsutflykt!!

å jag som kände mig så säker med min nyare bil.. humor eller?!?!

nu står den iaf borta hos Per som ska fixa den bara delar kommer.. var nog Drivknuten.. el vad d nu heter.. nått sånt iaf..

å när jag kommer hem, ja då e hemtele stendöd oxå.. å den hade batt å allt när jag åkte..
igår var d dammsugaren,
alla mina telefoner strular..
datorn..
tv´n..
sängen..
å idag bilhelvetet som ja kände mig säker på..
Varför kan Inget gå bra i mitt liv?!?!
kan jag få se lite ljus!!!
gaaah!!
frustrationen e tOtal över allt jävla negativt!!
allt i min närvaro bara rasar å blir skit.. shit!!

aja.. om vi ska se positivt på detta.. så får jag iaf dagliga promenader en tid framöver :o)

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Visserligen är det nyttigt med motion men det här var väl ändå inte rätta sättet. Stackare dig. Kramar!

LiNdA sa...

nej d var ju inte kul att detta hände..
men i slutet på veckan kanske jag e piggare å gladare av alla promenader ist :o) haha
kram

Malin sa...

Hjälpamma korvgrabben kanske är mannen i ditt liv!

Det var säkert någon mening med att bilen skulle gå sönder, ni hade säkert krockat eller nåt om ni kommit längre.

Puss

LiNdA sa...

haha.. nej absolut inte!!
inte min smak å alldeles för gammal..

jo nina skrev d oxå,, d var inte meningen att du skulle till västerås, för d hade säkert hänt någon olycka där eller något!!

så jag kanske ska vara glad d gick som d gick då.. :o/ haha

puss